Studna Věčnosti (Richard A. Knaak)

13. května 2015 v 19:50 | Mira
Dluh za neděli poctivě splacen Smějící se



Oficiální anotace:
Mnoho měsíců již uplynulo od zničující bitvy u hory Hyjal, ve které byla Plamenná legie navždy vyhnána z Azerothu. Nyní ovšem vrhl vír záhadné energie hluboko v horách Kalimdoru tři vysloužilé válečníky do dávné minulosti - do časů dávno před tím, než na svět vkročili orkové, lidé, nebo dokonce vysocí elfové. Do časů, kdy temný titán Sargeras se svými démonickými nohsledy přesvědčil královnu Azsharu a její Urozené, aby očistili svět od nižších ras. Do časů, kdy byli dračí Aspekti na vrcholu moci - netušíce, že jeden z nich je brzy uvrhne do věku temnoty, která zcela pohltí svět jménem WarCraft.

V první knize této epické trilogie je výsledek historické Války prastarých navždy změněn příchodem tří hrdinů ztracených v čase: Krasa - dračího čaroděje, jehož ohromná moc i vzpomínky na prastarý konflikt nevysvětlitelně zmizely; lidského čaroděje Rhonina, jehož mysl je rozpolcená mezi rodinou a svůdným zdrojem rychle rostoucí moci; a Broxigara, ostříleného orkského veterána, který již nehledá nic než hrdinnou smrt v boji. Pokud však tito tři podivní spojenci nepřesvědčí poloboha Cenaria a nedůvěřivé noční elfy o zradě jejich královny, bude cesta pro Plamennou legii do Azerothu znovu otevřena. A tentokrát by se bitvy dávné minulosti mohly přelít až do budoucnosti...

Recenze:
Warcraft jsem v životě nehrála a zřejmě ani hrát nebudu, přesto knihy z tohoto populárního herního prostředí mám moc ráda.

Pravda, Warcraft mě kdysi velmi zajímal. Ráda jsem si pročítala různé informace o hře, postavách a dějinách herního světa. Mou první Warcraft knihou, no knihou… vlastně se jedná o komiks, byl Dračí lov z trilogie Sluneční studna, který má sice své mouchy (například otřesné chyby v překladu), ale svým způsobem mi otevřel cestu k dalším knihám z tohoto prostředí.

Knihy od Knaaka mi přijdou obzvláště dobré. Určitě není nic jednoduchého psát knihu z herního prostředí. Člověk musí dodržovat reálie dané hrou, ale přesto je jeho povinností příběh ozvláštnit něčím svým, aby to nebyl jen suchý opis děje ve hře. Knaak tohle zvládá na jedničku. Jeho styl psaní je vážně poutavý. Alespoň já jsem každý řádek doslova hltala.

Člověk neznalý hry se sice může ztratit ve změti postav a pojmů, avšak zase tak hrozné to není. Pokud překousnete možnou počáteční zmatenost, čeká vás 350 stran napětí, epických bitev, kvalitních postav a zajímavého světa.

Líbila se mi i zápletka - tři hrdinové vrženi do minulosti, kde mohou i svými dobrými úmysly napáchat pěknou paseku. Dračí mág Krasus, jeden z výše zmíněné trojice, navíc patří k mým nejoblíbenějším postavám vůbec.

Nutno zmínit, že ke kvalitě knihy velkou dávnou přispěl i výborný překlad Jana Netoličky, který na čtenáře myslí i v tom, že pod čarou uvádí herní pojmy v původním anglickém znění kvůli hráčům, kteří vlastní anglickou verzi hry, a navíc k některým přidává i vysvětlení.

Hodnocení:

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama